KÖPVILLKOR

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och JOOLBOX när du handlar här. 

För privatkunder gäller Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs igenom köpvillkoren

innan du gör din beställning. 

 

Du ansvarar för att alla dina inmatade uppgifter är korrekta, och det innebär i praktiken att;

om du exempelvis angett fel leveransadress och försändelsen pga. detta inte kunnat delas ut

eller hamnat på ditt närmaste postombud så tar vi inte ansvar för detta.

 

Försändelser som av någon orsak inte hämtats ut, eller kunnat delas ut kommer, i normala fall,

alltid tillbaka till oss i retur, då återbetalar vi givetvis kunden för varan denne beställt. Och om

kunden önskar få varan omskickad, så löser vi även det. Dock får kunden stå för fraktkostnaden.

 

 PERSONUPPGIFTER OCH ÅLDERSGRÄNS

 

Vi lagrar dina uppgifter i vårt kundregister vid beställning av vara. Ingen obehörig har tillgång

till vårat kundregister och era uppgifter lämnas aldrig ut till andra företag. För köp hos JOOLBOX

måste du ha fyllt 18 år. 

 

ÅNGERRÄTT OCH REKLAMATION 

 

Produkter som är specialdesignade, dvs. unikt gjorda för kund gäller ingen ångerrätt. För att både

vi och du som kund ska känna trygghet så skickar vi alltid en förhandsgranskning för godkännande

före ett avslutat uppdrag. Vi ser alltid till att du som kund är 100% nöjd.

 

För övriga varor gäller 14 dagars öppet köp efter leverans. Du får pengarna tillbaka förutsatt att

varan är i ett oförändrat/oskadat skick precis som när den skickades, och i sin originalförpackning. 

 

Returen ansvarar du som köpare för. Returfrakten betalas av kunden och återbetalas ej. Är varan 

trasig eller felaktig ska du snarast meddela detta till oss, inom 7 dagar efter leverans.

 

OBSERVERA! Innan ni returnerar en defekt/felaktig vara måste ni kontakta oss för ett godkännande

av returen. Kunden måste alltid meddela returorsak. Maila till eva@joolbox.se

Skriv RETUR i ämnesraden samt vilket ordernummer det gäller, samt ange anledning till returen. 

 

OBSERVERA! Ett outlöst paket GÄLLER INTE som retur, eller ett ångrat köp. Du måste alltid hämta ut

din beställning, därefter går det bra att returnera det. Om du valt att öppna paketet så gäller det 

att produkterna är i sitt originalskick, och inte skadade på något vis, för att returen ska godkännas. 

Är det skadat, pga. att det ovarsamt paketerats, så är du som kund skyldig att ersätta JoolBox för

ev. skador på produkterna.

 

OUTLÖSTA PAKET

 

Försändelser som ej lösts ut varpå paketet går i retur till JOOLBOX.SE, debiteras en avgift om 300:-

detta för att täcka våra utlagda kostnader för frakt / produktions och administrativa avgifter. 

 

Vi reserverar oss för eventuella fel i texter, bilder och priser.